Учебники 📚 » Презентации » Другие презентации » Презентация по английскому языку 6 класс

Презентация по английскому языку 6 класс

Презентация по английскому языку 6 класс - Класс учебник | Академический школьный учебник скачать | Сайт школьных книг учебников uchebniki.org.ua
Смотреть онлайн
Поделиться с друзьями:
Презентация по английскому языку 6 класс:
Cкачать презентацию: Презентация по английскому языку 6 класс

Презентация для классов "Презентация по английскому языку 6 класс" онлайн бесплатно на сайте электронных школьных презентаций uchebniki.org.ua

THE IMPERATIVE <br>(Giving instructions)<br>
1 слайд

THE IMPERATIVE
(Giving instructions)

Цели и задачи урока<br>Предметные: подготовить ученика к изучению нового грамматического материала п
2 слайд

Цели и задачи урока
Предметные: подготовить ученика к изучению нового грамматического материала по теме «Повелительное наклонение»
Метапредметные: прививать любовь к английскому языку
Личностные: оценивать свою работу на уроке.

Moods (наклонения)<br>The indicative  mood (изъявительное)<br><br>The subjunctive mood (сослагательн
3 слайд

Moods (наклонения)
The indicative mood (изъявительное)

The subjunctive mood (сослагательное)

The imperative mood (повелительное)

<br>The imperative mood (повелительное) <br><br>Команды, просьбы, совпадает с инфинитивом  (но без ч
4 слайд


The imperative mood (повелительное)

Команды, просьбы, совпадает с инфинитивом (но без частицы TO!)
Be quiet and hear what I tell you.
Для образования отрицательной формы - вспомогательный глагол «to do»
Don’t make a noise! Don’t be angry!

The imperative mood (повелительное)<br>Более выразительно - «you», более вежливая – добавляем «pleas
5 слайд

The imperative mood (повелительное)
Более выразительно - «you», более вежливая – добавляем «please»
You stop talking!
You leave me alone!
Come to me, please!
Адресуется 1 или 3 лицу в ед. или мн. числе, обычно выражается через «to let»
Let’s see this film.
Let Mary visit her aunt.

The imperative mood (повелительное)<br>Повелительное наклонение в английском языке выражает побужден
6 слайд

The imperative mood (повелительное)
Повелительное наклонение в английском языке выражает побуждение к действию, которое обозначено формой приказа, просьбы, совета, приглашения, запрещения, команды и т.д.

Examples<br>Не ходите здесь! – Don’t go here!<br>Давайте сделаем подарок для Мэри – Let’s make a gif
7 слайд

Examples
Не ходите здесь! – Don’t go here!
Давайте сделаем подарок для Мэри – Let’s make a gift for Mary.
Смотри! – Look!
Передайте, пожалуйста, чай. – Give me tea, please.
Возьмите зонт. – Take an umbrella.

Translate<br>Дай мне этот журнал.<br>Встаньте!<br>Прекрати разговаривать!<br>Дай мне купить тебе под
8 слайд

Translate
Дай мне этот журнал.
Встаньте!
Прекрати разговаривать!
Дай мне купить тебе подарок.
Пойдем играть в футбол.
Не закрывайте дверь.
Пожалуйста, дай мне немного денег.
Успокойся и расскажи историю.

Homework<br>Учебник: стр. 26 №1,2<br>Перевод:<br>Не говори с водителем!<br>Надень ремень безопасност
9 слайд

Homework
Учебник: стр. 26 №1,2
Перевод:
Не говори с водителем!
Надень ремень безопасности.
Не перебегай дорогу.
Следи за светофором.

Homework<br>Don’t talk to the driver.<br><br>Wear a seat belt!<br><br>Don’t run onto the road!<br><b
10 слайд

Homework
Don’t talk to the driver.

Wear a seat belt!

Don’t run onto the road!

Follow the traffic lights.





Translate<br>Parking zone<br>Traffic sign<br>Yellow lines<br>Pedestrian<br><br><br>Zebra crossing<br
11 слайд

Translate
Parking zone
Traffic sign
Yellow lines
Pedestrian


Zebra crossing
Traffic warden
Traffic lights
Pavement

ROAD SAFETY<br>Безопасность на дороге<br>
12 слайд

ROAD SAFETY
Безопасность на дороге

Цели и задачи урока<br>
13 слайд

Цели и задачи урока

Reading (p.26, ex.4)<br>To ride your bike<br><br>To travel in a car <br><br>To cross the street on f
14 слайд

Reading (p.26, ex.4)
To ride your bike

To travel in a car

To cross the street on foot

To travel on a bus

Homework<br>Рабочая тетрадь: стр. 17 № 1,2,3,4<br>
15 слайд

Homework
Рабочая тетрадь: стр. 17 № 1,2,3,4

On the move!<br>
16 слайд

On the move!

Цели и задачи урока<br>
17 слайд

Цели и задачи урока

Let’s check your homework<br>WB – p.17, ex.1,2,3,4<br>
18 слайд

Let’s check your homework
WB – p.17, ex.1,2,3,4

Grammar<br>CAN|CAN’T <br>Ability – <br>СПОСОБНОСТЬ<br>Prohibition – <br>запрет<br>Permission – <br>р
19 слайд

Grammar
CAN|CAN’T
Ability –
СПОСОБНОСТЬ
Prohibition –
запрет
Permission –
разрешение

Ability<br>Модальные глаголы, выражающие способность/возможность:<br>Общая способность/возможность (
20 слайд

Ability
Модальные глаголы, выражающие способность/возможность:
Общая способность/возможность (General ability) – если вы когда-то чему-то научились, вы можете реализовать это умение в любое время, как, например, умение читать или плавать, или говорить на каком-то языке.
I can ride a bike, but I can’t fly like a bird.

Ability<br>2.Особая способность/возможность (Specific ability) – что-то, что вы можете или не можете
21 слайд

Ability
2.Особая способность/возможность (Specific ability) – что-то, что вы можете или не можете сделать в определенной ситуации, например, починить что-то или найти то, что вы ищете.
I can’t betray my friends.

<br>What can/ can’t you do?<br><br>SB: p.28 ex. 2<br><br>
22 слайд


What can/ can’t you do?

SB: p.28 ex. 2

Translate<br>Я могу писать грамотно.<br>Я не могу прочитать этот текст.<br>Можешь ты съесть 10 торто
23 слайд

Translate
Я могу писать грамотно.
Я не могу прочитать этот текст.
Можешь ты съесть 10 тортов за день?
Я не могу говорить по-японски.
Он умеет плавать.

Он умел плавать.

In conclusion, <br>Модальный глагол сan всегда находится между подлежащим и сказуемым.<br>Чтобы зада
24 слайд

In conclusion,
Модальный глагол сan всегда находится между подлежащим и сказуемым.
Чтобы задать вопросы, мы просто перенесем can и could на первое место, ничего другого добавлять не надо.
В отрицании частица not присоединяется к can, образуя форму cannot. В разговорной речи мы обычно cannot сокращаем до can’t.

Homework<br>WB – p.18, ex. 1,2 <br>Ex.1 - Underline  the correct word.<br>Ex.2 – a) write what peopl
25 слайд

Homework
WB – p.18, ex. 1,2
Ex.1 - Underline the correct word.
Ex.2 – a) write what people can/can’t do as in the example.
b) write three sentences about things you can do and three sentences about things you can’t do.

Prohibition/Permission<br>Глагол can как глагол, который выражает запрещение чего-либо или разрешени
26 слайд

Prohibition/Permission
Глагол can как глагол, который выражает запрещение чего-либо или разрешение чего-либо.

SB – p.28, ex.3
WB – p.18, ex. 3

Everyday English<br>Could you tell me how to…<br>How do I get to…<br><br>WB – p. 18, ex.4<br>
27 слайд

Everyday English
Could you tell me how to…
How do I get to…

WB – p. 18, ex.4

Homework<br>SB – p. 29, ex. 5<br>a)Read the first and the last exchange of the dialogue. Where is Ja
28 слайд

Homework
SB – p. 29, ex. 5
a)Read the first and the last exchange of the dialogue. Where is Jane? What is she doing? Listen, read and check.
b)Read the dialogue and answer the questions.

Grammar practice<br>Progress check <br>
29 слайд

Grammar practice
Progress check

Translate<br>Дай мне этот журнал.<br>Встаньте!<br>Прекрати разговаривать!<br>Надень ремень безопасно
30 слайд

Translate
Дай мне этот журнал.
Встаньте!
Прекрати разговаривать!
Надень ремень безопасности.
Пересекай улицу пешком.
Не путешествуй на автобусе.
WB – p. 21


Day after day<br>День за днем<br>
31 слайд

Day after day
День за днем

Day in, day out<br>In the morning<br>At noon<br>In the afternoon<br>In the evening<br>At night<br>At
32 слайд

Day in, day out
In the morning
At noon
In the afternoon
In the evening
At night
At weekends

Day in, day out<br>Brush teeth <br>Have breakfast<br>Play sports<br>Go to bed<br>Go to school<br>Hav
33 слайд

Day in, day out
Brush teeth
Have breakfast
Play sports
Go to bed
Go to school
Have dinner
Have lessons at school

The Present Simple<br>A daily routine <br><br>A habit<br><br>A permanent state<br><br>
34 слайд

The Present Simple
A daily routine

A habit

A permanent state

The Present Simple<br>I/you/we/they sleep<br>He/she/ it sleeps<br><br>I/you/we/they don’t sleep<br>H
35 слайд

The Present Simple
I/you/we/they sleep
He/she/ it sleeps

I/you/we/they don’t sleep
He/she doesn’t sleep

Do I/you/we/they sleep?
Does he/she/it sleep?

Adverbs of frequency <br>Always<br>Usually<br>Often<br>Sometimes<br>Rarely<br>Never <br>
36 слайд

Adverbs of frequency
Always
Usually
Often
Sometimes
Rarely
Never

Homework<br>P. 23 - WB<br>
37 слайд

Homework
P. 23 - WB

How about … ?<br>Как насчет … ?<br>
38 слайд

How about … ?
Как насчет … ?

Suffixes to form adjectives <br>in English<br>ful – wonderful<br>ing - disgusting<br>able – enjoyabl
39 слайд

Suffixes to form adjectives
in English
ful – wonderful
ing - disgusting
able – enjoyable
ic - fantastic

p. 36 ex. 8<br>Reading<br>What do you expect to read?<br>Most - ?<br>Some - ?<br>Very few - ?<br>Non
40 слайд

p. 36 ex. 8
Reading
What do you expect to read?
Most - ?
Some - ?
Very few - ?
None of .. - ?

Homework<br>P. 39 ex. 11<br>Спроси у одноклассников об их любимых программах. Запиши, а затем напиши
41 слайд

Homework
P. 39 ex. 11
Спроси у одноклассников об их любимых программах. Запиши, а затем напиши об этом, используя слова и образец.

Expressing like/dislikes<br>I don’t like = I dislike <br><br><br>P. 38 ex. 2, 3 – SB  <br>
42 слайд

Expressing like/dislikes
I don’t like = I dislike


P. 38 ex. 2, 3 – SB

Present Simple (short answers)<br>Yes, I do.<br>No, I don’t.<br><br>Yes, she does.<br>No, she doesn’
43 слайд

Present Simple (short answers)
Yes, I do.
No, I don’t.

Yes, she does.
No, she doesn’t.

Homework<br>P. 24 ex.1,3 – WB<br>Вставить пропущенные слова, вспомогательные глаголы do, does, don’t
44 слайд

Homework
P. 24 ex.1,3 – WB
Вставить пропущенные слова, вспомогательные глаголы do, does, don’t, doesn’t.

My favourite day<br>Мой любимый день<br>
45 слайд

My favourite day
Мой любимый день

Reading<br>P. 40, ex. 2 a)b) – SB <br><br>
46 слайд

Reading
P. 40, ex. 2 a)b) – SB

Which is a perfect day for you?<br>P. 40, ex. 5 – SB <br><br>
47 слайд

Which is a perfect day for you?
P. 40, ex. 5 – SB

Homework <br>P. 25 ex. 1,2,3 – WB <br>
48 слайд

Homework
P. 25 ex. 1,2,3 – WB

Now I know<br>WB – p. 27-28<br>
49 слайд

Now I know
WB – p. 27-28

Linkers<br>When - …<br>Then - …<br>Before - …<br>After that - …<br>And - …<br><br>
50 слайд

Linkers
When - …
Then - …
Before - …
After that - …
And - …

It is important!<br>worry <br>meet<br>put<br>find <br>set <br><br><br><br>about  - <br>up  - <br>on
51 слайд

It is important!
worry
meet
put
find
set



about -
up -
on -
out -
off -

Образование множественного числа<br>Способ образования:<br>-s<br>Существительные<br>общий случай: <b
52 слайд

Образование множественного числа
Способ образования:
-s
Существительные
общий случай:
book (книга) — books (книги)
cat (кошка) — cats (кошки)

-es<br>оканчивающиеся на шипящий или свистящий звук (-s, -ss, -ch, -x, -sh, -tch):<br> bus (автобус)
53 слайд

-es
оканчивающиеся на шипящий или свистящий звук (-s, -ss, -ch, -x, -sh, -tch):
bus (автобус) — buses (автобусы)
dress (платье) — dresses (платья)
church (церковь) — churches (церкви)

-es<br>оканчивающиеся на -о: <br>hero (герой) — heroes (герои)<br>
54 слайд

-es
оканчивающиеся на -о:
hero (герой) — heroes (герои)

-ies<br>оканчивающиеся на -y (после согласных):<br>city (город) — cities (города) <br>story (история
55 слайд

-ies
оканчивающиеся на -y (после согласных):
city (город) — cities (города)
story (история) — stories (истории)

-s<br>оканчивающиеся на -y (после гласной):<br>boy (мальчик) — boys (мальчики) <br>key (ключ) — keys
56 слайд

-s
оканчивающиеся на -y (после гласной):
boy (мальчик) — boys (мальчики)
key (ключ) — keys (ключи)

1 Peter likes staying ….. home on rainy days. <br>2 You can call me...........three o’clock. <br>3 L
57 слайд

1 Peter likes staying ….. home on rainy days.
2 You can call me...........three o’clock.
3 Linda has an English lesson.............Friday.
4 The boat leaves...........five minutes.
5 Tom’s birthday was............ Monday.
6 See you........... a few days.
7 We can go to the beach.............Saturday.
8 The farmer wakes up........... 5 o’clock.
9 John isn’t here...........the moment.
10 I was born............ May 13th.

Homework<br>WB – p. 26<br>
58 слайд

Homework
WB – p. 26

Festive time!<br>
59 слайд

Festive time!

make or do?<br>P. 46 ex. 1<br>
60 слайд

make or do?
P. 46 ex. 1

Grammar – Present Continuous<br>I am making.<br>He (…) is doing.<br>We (…) are making. <br>
61 слайд

Grammar – Present Continuous
I am making.
He (…) is doing.
We (…) are making.

Правила правописания<br>В глаголах, оканчивающихся на -e, опускается -e и добавляется -ing: write –
62 слайд

Правила правописания
В глаголах, оканчивающихся на -e, опускается -e и добавляется -ing: write – writing.
В односложных глаголах с гласной между двумя согласными удваивается последняя согласная и добавляется -ing: sit – sitting.
В глаголах, оканчивающихся на –l, удваивается -l и добавляется –ing: travel – travelling.
В глаголах, оканчивающихся на –ie, -ie заменяется на –y и добавляется -ing: lie – lying.

Когда употребляется?<br>Действие происходит в данный момент речи. <br>He is reading a book now. <br>
63 слайд

Когда употребляется?
Действие происходит в данный момент речи.
He is reading a book now.
Действие происходит в настоящем времени, но не обязательно в момент речи.
I am working for my exam.

Указатели времени.<br>Now – <br>At the moment – <br>These days – <br>At present  - <br>Tonight – <br
64 слайд

Указатели времени.
Now –
At the moment –
These days –
At present -
Tonight –
Still –

Homework<br>WB – p. <br>
65 слайд

Homework
WB – p.

The Present Continuous Tense<br>
66 слайд

The Present Continuous Tense

Read what a boy is saying. Write in am, is or are.<br><br><br>I'm in the park. I can see some c
67 слайд

Read what a boy is saying. Write in am, is or are.


I'm in the park. I can see some children. They ____ playing volleyball. There's my friend Greg! He ____ reading a book. The girl ____ eating a sandwich. The boy and the dog ____ playing with a ball. They can't see me because I ____ sitting in a tree. What ___ you doing? ____ you listening to me?

Write in am, is or are.<br>Look! The children ____ jumping.<br>The cat ____ sleeping now.<br>My frie
68 слайд

Write in am, is or are.
Look! The children ____ jumping.
The cat ____ sleeping now.
My friend and I ____ not dancing now.
Dave ___ reading now.
Look! I ___ swimming.
Look! She __ telling the story.
My father __ going to work now.

Make up negative sentences in Present Progressive.<br><br>the sofa / Sam / is / on / not / sitting.<
69 слайд

Make up negative sentences in Present Progressive.

the sofa / Sam / is / on / not / sitting.
Are / playing / not / the cats.
cooking / Mother / not / my / is
Reading / friends / her / are / not

Make up questions.<br><br>now / Tom / coffee  / is / drinking?<br>playing / Now / the / boys / are?<
70 слайд

Make up questions.

now / Tom / coffee  / is / drinking?
playing / Now / the / boys / are?
the / skipping / girl / now / is?
the / eating / fish / cats / are?

Make up sentences. <br>1) Kate (read) a book.<br>2) Bobby and Jenifer (watch) TV now<br>3) Look! The
71 слайд

Make up sentences.
1) Kate (read) a book.
2) Bobby and Jenifer (watch) TV now
3) Look! The friendly dog (play) with the scared cat!
4) It's six o'clock. Calvin’s parents (drink) tea.

Homework. <br>WB. P. 30 ex. 2, 3<br>Составить отрицательные и вопросительные предложения. <br>
72 слайд

Homework.
WB. P. 30 ex. 2, 3
Составить отрицательные и вопросительные предложения.

P. 46<br>Reading.<br>Write the sentences with Present Progressive and translate. <br>
73 слайд

P. 46
Reading.
Write the sentences with Present Progressive and translate.

Let’s celebrate!<br>Давайте праздновать!<br>
74 слайд

Let’s celebrate!
Давайте праздновать!

Celebrations<br>St. Patrick’s Day – <br>Thanksgiving day – <br>Guy Fawkes Day – <br>Halloween – <br>
75 слайд

Celebrations
St. Patrick’s Day –
Thanksgiving day –
Guy Fawkes Day –
Halloween –
May Day –
Valentine’s Day –
When are these celebrations?

What do people do on these days?<br>Make wreaths <br>Exchange gifts <br>Wear costumes <br>Offer flow
76 слайд

What do people do on these days?
Make wreaths
Exchange gifts
Wear costumes
Offer flowers
Eat traditional food
Watch parades
Watch a firework display

Through the looking glass<br>Reading <br>
77 слайд

Through the looking glass
Reading

Make or do?<br>В общем, to do описывает работу: выполнение задачи, задания, работы, какого-либо дейс
78 слайд

Make or do?
В общем, to do описывает работу: выполнение задачи, задания, работы, какого-либо действия:
to do the ironing– гладить (действие)
to do the laundry – стирать (действие)
to do the washing – мыть посуду (действие)
Все, что относится к слову работа – work/job – опять же в области “to do”:
to do homework 
to do housework
to do one’s job

А вот парочка выражений, которые используются только с to do и точка!<br>to do business with smb<br>
79 слайд

А вот парочка выражений, которые используются только с to do и точка!
to do business with smb
to do the dishes – мыть посуду
to do a favor – оказывать услугу
to do good (at maths) – успевать (по математике)
to do harm – навредить
to do time – отбывать срок в тюрьме
to do one’s best – прилагать усилие/делать все возможное
to do one’s hair/nails – делать прическу/маникюр


Make<br>Что касается to make, он используется в случаях, когда подразумевается создание чего-то, пос
80 слайд

Make
Что касается to make, он используется в случаях, когда подразумевается создание чего-то, построение или творение… 
to make a dress – скроить платье
to make a cup of tea – заварить чай
to make food = to cook – кстати, если идет речь о еде, используйте всегда make:
to make breakfast/lunch/dinner/ a meal
to make money

P. 53 <br>Reading<br>
81 слайд

P. 53
Reading

Отзывы на uchebniki.org.ua "Презентация по английскому языку 6 класс" (0)
Оставить отзыв
Прокомментировать
Регистрация
Вход
Авторизация